Update Coronavirus IV – 2 mei 2020

Groen licht voor opschalen fysiotherapie!

De Corona-crisis heeft de afgelopen periode grote gevolgen gehad voor de gezondheidszorg. Dit geldt ook voor onze fysiotherapiepraktijk, Jongmans-FysioSupport in Roosendaal. Na weken van uitstellen van behandelingen op de praktijk, mogen we nu weer opstarten.

Veiligheid voorop
Om het opstarten van de praktijk op een veilige en een verantwoorde wijze te laten verlopen, zijn de nodige maatregelen getroffen. Er zijn speciale regels opgesteld. Dit alles met in acht neming van de veiligheidseisen vanuit het RIVM en onze beroepsvereniging KNGF. We hebben inmiddels een veilige werkomgeving gecreëerd. U wordt verzocht de aanwijzingen goed op te volgen.

Maatregelen:

• Graag afstand houden ten opzichte van andere mensen in het gebouw. Hanteer minimaal 1.5 meter afstand.
  • U wordt dringend verzocht niet vroeger dan vijf minuten op de afgesproken tijd binnen te komen. Na afloop van de behandeling verzoeken wij u het pand meteen te verlaten.
  • In de praktijk mag een patiënt in beginsel niet worden vergezeld door een partner of begeleider. Uitzondering kan gemaakt worden voor minderjarigen: hanteer dan de 1,5 meter afstand.
  • Er wordt gebruik gemaakt van persoonlijke beschermingsmiddelen (handschoenen / mondkapje). Mocht u zelf een mondkapje willen, dan dient u hier zelf voor te zorgen.
  • Bij binnenkomst dient u uw handen te desinfecteren. Hiertoe staat bij de ingang binnen een tafel met desinfectans. Schudt geen handen en nies of hoest in uw elleboog.
  • U wordt verzocht zelf handdoeken mee te nemen en eventueel een hoeslaken.
  • U wordt verzocht zich zoveel mogelijk thuis om te kleden en te douchen indien u komt voor oefentherapie.
  • Wij zullen na iedere behandeling de bank, deurklinken en andere contactoppervlakken desinfecteren.

Ten slotte vragen wij u nadrukkelijk geen afspraak te maken of uw reeds gemaakte afspraak af te bellen wanneer u de volgende symptomen vertoont:

• (neus) verkoudheid, hoesten, kuchen of veelvuldig niezen, keelpijn, verhoging (tot 38 gr) of koorts, kortademigheid, hoofdpijn, branderige ogen, extreme vermoeidheid, je ziek voelen en/of diarree.
  • Iemand in zijn/haar huishouden heeft die koorts (vanaf 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft.
  • Zelf of iemand in zijn/haar huishouden in de afgelopen 14 dagen positief getest is op het Coronavirus.

Op deze manier hopen we u goed van dienst te kunnen blijven.

Tot ziens bij Jongmans-FysioSupport

Paul Jongmans